Samenwerken met Venticare

Waarom Venticare

Als grootste Acute Zorgplatform van Nederland kan Venticare gegarandeerd iets betekenen voor bedrijven en ziekenhuizen. We zetten de mogelijkheden en voordelen van samenwerken op ons platform op een rij. Maak kennis met de Venticare-community en onze succesvolle kanalen. Ontdek wat wij doen om campagnes te laten scoren.

Door de verscheidenheid aan mogelijkheden behoort Venticare tot de grootste kennisoverdrager binnen de keten van Acute Zorg. Onze doelgroep bestaat uit professionals die in de Acute Zorg werkzaam zijn, zowel hospitaal als préhospitaal. Door met ons samen te werken doe je aan leadgeneratie, marketing (mix), conversie, branding & zichtbaarheid. Als kennispartner en heb je contact met de eindgebruiker. 

Wil je ook weten hoe goede content in je voordeel kan werken of ben je benieuwd wat een samenwerking kan opleveren? We verkennen graag samen de mogelijkheden om te komen tot een doelgericht mediaplan.

Floortje Stevens
Marketing Manager
06-158 42 657


Kom in contact met de doelgroep

Een relatie opbouwen met de doelgroep start met zichtbaarheid op het moment dat er gezocht wordt naar antwoorden, inspiratie en producten van diensten rondom de Acute Zorg. Daarom is relevante inhoud essentieel. Er zijn verschillende manieren om de doelgroep te bereiken via Venticare. 

De doelgroep bestaat uit zorgmedewerkers uit de keten van de Acute Zorg (intra- en extramuraal). Het zijn met name gespecialiseerde verpleegkundigen, Verpleegkundig Specialisten, Bachelor Medische Hulpverleners, Nurse Practitioners, artsen en specialisten die werkzaam zijn op bijvoorbeeld Ambulance, Spoedeisende Hulp, Intensive Care, Medium Care, Acute Opname afdeling, Hartbewaking, Cardiologie, Kinder IC (PICU) en Neonatale IC (NICU). 





Venticare Live 2 november

De Venticare Reanimatie Competities hebben we ontkoppeld van het reguliere Venticare Live evenement. In november hopen we op een normaal leven met alle mogelijkheden voor een live Reanimatie Competitie van Kind / Ambulance en Volwassenen. Daarnaast komt er een (hybride) plenair programma gericht op Cardiologie & Reanimatie. 

Doelgroep
We richten deze bijeenkomt ons op zowel de pre-hospitale als de hospitale Acute Zorgverleners. Zowel ten behoeve van het kind als de volwassenen. Ook artsen en BLS-ALS instructeurs zijn van harte welkom. 

Meedoen?
Voor bedrijven én ziekenhuizen zijn er mogelijkheden om een ​​fysieke stand te plaatsen in de foyer. Er is een plek voor een beperkt aantal stands, reserveer daarom snel een plek. In de huidige tijd zijn er ook allerlei virtuele oplossingen te bedenken. Sommige bedrijven beschikken over een virtuele stand.

We bespreken graag  alle mogelijkheden om de doelgroep op een creatieve manier te bereiken. 





Venticare Magazine 

Venticare Magazine (VM) is het podium voor verpleegkundigen –en voor hen die daarvoor in opleiding zijn- werkzaam in de Acute Zorg. Een vaktijdschrift voor Acute Zorg professionals dat evidence based is, maar ook elke keer weer leuk om te lezen. Daarom brengt VM een uitgebalanceerde mix van informatie, opinie, discussie, educatie en achtergrondinformatie. Venticare Magazine is zoekenevend, praktisch en enthousiasmerend. Met herkenbare situaties, die heel dicht bij de zorg uit de dagelijkse praktijk staat. Venticare Magazine overbrugt de hele keten van Acute Zorg, niet alleen in harde kennis maar ook in het bieden van inzicht in elkaars werk en interesses. Een onafhankelijk en betrouwbaar magazine. Als je passie hebt voor je vak, of je nu als IC, SEH, CCU, NICU, PICU of ambulanceverpleegkundige werkt, dan lees je het Venticare Magazine.

Het Venticare Magazine verschijnt 6x per jaar.

Er zijn diverse mogelijkheden om te adverteren .


Venticare Social Media

Breng je merk of product tot leven. Door het plaatsen van gesponsorde berichten op onze Social Media Kanalen kun je betrokkenheid en loyaliteit opbouwen met de doelgroep. Je kan profiteren van alle manieren waarop je je merk vorm kunt geven met content op ons kanaal.

Diverse kanalen, diverse mogelijkheden
Instagram, Facebook, LinkedIn of Twitter, het kan allemaal. Berichten en/of fotoalbums plaatsen met een bepaald thema (tot 10 foto’s tegelijk), video’s delen (videoweergaven op Instagram zijn sinds vorig jaar meer dan 80% gestegen).  Story's plaatsen met een bepaald thema (foto’s, content en tekst). 




Venticare Nieuwsbrief

De Nieuwsbrief wordt 1 keer per 14 dagen verzonden aan 14.000 adressen. In elke editie hebben wij maximaal ruimte voor 2 gesponsorde berichten. 

Een bericht bevat een redactionele tekst van ongeveer 35 woorden. Uiteraard hoort hier een pakkende kop tekst. Dat is misschien nog niet zo eenvoudig, we helpen je hier graag bij. Verder plaats je een mooie foto én een link naar de eigen landingspagina.

Maandelijks hebben wij winacties voor onze lezers. Natuurlijk kan ook een bedrijf of ziekenhuis een winactie inzetten. 

Per Nieuwsbrief nemen we max. 2 gesponsorde berichten op. Per bericht betaal je € 450,-




Whitepaper

Zet een leadgeneratie-campagne op om een ​​mogelijke klant te identificeren en hun interesse te wekken voor een product en / of dienst.

Hoe we dat doen?

Plaatsing op Venticare.nl
We plaatsen een nieuwsbericht op onze website. Deze verwijzing naar de interne landingspage waar de whitepaper te downloaden is. Dit bericht staat twee weken op de homepage en is daarna altijd terug te vinden in de kennisbank.

Landingspagina
Via de landingspagina is de whitepaper te downloaden, waardoor wordt verzameld.

Nieuwsbrief campagne
Er is een bericht geplaatst in de tweewekelijkse Nieuwsbrief


Social media campagne
E
r is eerste promotie bericht geplaatst op Facebook, Twitter en Instagram.


Herhaling van social media campagne
Een tweede bericht op Facebook, Twitter en Instagram

Opvolging Ontvangen leads kunnen opgevolgd worden door sales.


Voorbeeld Whitepaper MC Europe








Testimonial:  Wat was de ervaring van MC Europe met de whitepaper? Wij vroegen het Babette Tonino, marketingmanager van MC Europe BV.

Wat was de reden dat je bij ons bent gaan adverteren?  
Na het niet doorgaan van Venticare Live 2020 door de COVID-crisis konden we ons budget inzetten in media-uitingen. Na een duidelijk campagneverhaal en afstemming van onze wensen om MC Europe beter te positioneren, hadden we het volste vertrouwen in deze campagne. Niet in de laatste plaats omdat de online marketing en doelgroep van Venticare goed bij onze wensen aansloot.

Wat heeft deze wijze van campagne voor jullie opgeleverd?  
Grote naamsbekendheid, meer volgers op onze social media kanalen, meer unieke websitebezoekers, veel leads waar we nu nog druk mee bezig zijn om deze op te volgen. Informatie over onze producten zijn goed doorgezet. 

Wat vond je het meest waardevol? 
Dat de Whitepaper echt goed gelezen werd en de feedback die we ontvingen.

Hoe heb je de samenwerking met Venticare ervaren in deze campagne? 
Prettig, er werd snel geschakeld en online platformen met veel flexibiliteit en mogelijkheden waren direct beschikbaar. Het meedenken met ons bedrijf heeft ons ontzettend geholpen.

Zou je adverteren bij Venticare aanbevelen aan andere bedrijven?
Absoluut, gezien de resultaten die we behaald hebben. De grootste aanbeveling is dat we graag nog een keer een volgende campagne willen doen.




Een eigen bedrijfspagina

Onderstaande bedrijven beschikken over een 'bedrijvenpagina'. Deze pagina is in ontwikkeling.